Projektowanie karty alkoholi
Proces tworzenia karty koktajlowej oraz alkoholi najlepiej przedstawi opis kolejnych etapów tworzenia takiego menu. Od czego należy zacząć projektowanie karty?
Karta szyta na miarę
Jednym z podstawowych elementów rozpoczęcia pracy nad menu w lokalu jest określenie grupy docelowej odbiorców. To oznacza, że musimy dobrze poznać otaczający nas rynek. Warto zadać sobie pytanie, czym wyróżnia się nasza grupa docelowa, kto będzie kupował dane produkty, w jakim wieku są to ludzie i czego oczekują od naszego lokalu. Jeżeli tworzysz menu koktajlowe dla restauracji street foodowej, nie musisz stawiać na rozwijanie segmentów super premium ? w takim przypadku skupiłbym się na autentyczności i spójności produktów z charakterem miejsca i rodzajem serwowanej kuchni. Z kolei w przypadku lobby baru pięciogwiazdkowego hotelu dobrym pomysłem jest rozwinięcie marek alkoholowych w jakości premium i super premium, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że to właśnie te produkty będą interesowały naszego odbiorcę. Zawsze musimy pamiętać o tym, by kartą którą tworzymy nie spełniała jedynie naszych ambicji i zachcianek, a obiektywnie przyjrzeć się temu, czego mogą oczekiwać ludzie, którzy będą korzystali z naszej oferty.
Charakter miejsca
Skład naszej karty będzie zależał nie tylko od charakteru miejsca, kuchni, którą serwujemy, ale i od całokształtu konceptu. Lokalność również jest tu aspektem wartym poświęcenia naszej pracy. Współpraca z ?lokalsami? to ceniony aspekt zwłaszcza w mniejszym mieście. Wiem to z własnego doświadczenia. Dlatego dobrze wiedzieć, co ma do zaoferowania nasz region. Wtedy, składając poszczególne receptury, możemy wpleść w nie lokalne składniki, wykorzystując ten fakt w późniejszym etapie promocji obiektu.
CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<
autor: Damian Deptuła