Kioski sprzedażowe - odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania
Kioski sprzedażowe na rynku funkcjonują długo, choć największą popularnością cieszą się od ostatnich kilku lat. Znajomość multimediów, łatwość korzystania z nowinek technologicznych i intuicyjne systemy powodują, że kiosk samoobsługowy może być wykorzystywany w wielu różnych biznesach. Zastanawiasz się czy to rozwiązanie jest dla Ciebie?
Na najważniejsze pytania odpowiada Michał Czwojdziński, Członek Zarządu i Dyrektor Sprzedaży pionu Hardware w firmie LSI Software S.A.
W odniesieniu do kiosków mówimy o powolnym rozwoju czy wielkim boomie?
Trend automatyzacji i samoobsługi staje się coraz popularniejszy. Rok 2020 i wszystko, co się wydarzyło w związku z pandemią SARS-CoV-2 tylko to przyspieszyły. Bezpieczne samoobsługowe zakupy, brak kontaktu z innymi osobami, wirtualne recepcje hotelowe, samodzielny zakup karnetów na siłowni czy rezerwacja kolejnej wizyty u fryzjera czy w przychodni - to wszystko i wiele więcej umożliwiają kioski.
Duży wydatek - to pewnie jedno z pierwszych skojarzeń dla większości osób, kiedy myślą o kioskach samoobsługowych. Jak to wygląda w rzeczywistości?
Nie da się w prosty sposób odpowiedzieć na to pytanie. Oczywiście cena kiosków może okazać się wysoka - zwłaszcza kiedy myślimy o wprowadzeniu tych urządzeń do większej liczby miejsc i musimy kupić jednocześnie kilka sztuk. Jest to jednak bardzo dobra inwestycja. Kioski, dzięki swoim zastosowaniom, zwiększają sprzedaż oraz przyspieszają obsługę, a dzięki odpowiednim mechanizmom mogą podpowiadać produkty powiązane, co skutkuje większym średnim rachunkiem i w konsekwencji większymi zyskami. W skrajnych przypadkach możemy mówić nawet o recepcji hotelowej bez personelu. To zdecydowanie inwestycja, która się zwróci i to w stosunkowo szybkim czasie. Podsumowując - czy jest to duży wydatek? Pewnie tak. Czy warto? Zdecydowanie.
W swojej ofercie posiadacie kioski marki Posiflex. Skąd taki wybór?
Z firmą Posiflex współpracujemy od kilkunastu lat. Doskonale znamy jakość tych produktów, która nigdy nie zawiodła naszego zaufania. Posiflex posiada w swojej ofercie terminale dotykowe POS, monitory dla klienta, monitory do terminali POS BOX, szuflady na pieniądze, drukarki bonowe, czytniki kodów i czytniki kart. Jesteśmy w stanie w pełni wyposażyć każde stanowisko sprzedażowe. Firma ma mnóstwo zadowolonych klientów na całym świecie. Naturalnym jest więc, że kiedy chcieliśmy wprowadzić do sprzedaży kioski samoobsługowe udaliśmy się do naszego wieloletniego partnera. Jesteśmy przekonani, że była to dobra decyzja.
Kioski do zamawiania jedzenia w lokalach gastronomicznych to główne zastosowanie, które przychodzi do głowy. Co więcej mogą nam zaoferować te urządzenia?
Rzeczywiście najpopularniejszym zastosowaniem jest zakup posiłku w lokalach szybkiej obsługi. To jednak tylko niewielka część tego, co kiosk potrafi. Urządzenie generalnie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia ze sprzedażą, zarówno towarów, jak i usług. Kioski samoobsługowe doskonale sprawdzą się w hotelach jako wsparcie dla recepcji hotelowej. Gość jest w stanie zameldować się i odebrać klucz do pokoju, zarezerwować wizytę w hotelowym SPA, wypełnić ankietę, wymeldować się, zapłacić za pobyt i usługi dodatkowe, a także zarezerwować pokój na kolejny pobyt. Urządzenia mogą być również wykorzystywane jako sprzedaż biletów w kinie czy teatrze. Klient może odebrać zamówiony wcześniej bilet lub kupić go na miejscu, wybrać odpowiednie siedzenia na sali, a także zamówić popcorn i colę i to wszystko opłacić. Odpowiednio rozbudowany kiosk będzie idealną kasą samoobsługową w szeroko rozumianej branży retail. Kiosk sprawdzi się również w muzeach, klubach fitness, gabinetach kosmetycznych, przychodniach, kwiaciarniach, lodowiskach i wielu innych miejscach, których nie sposób wymienić za jednym razem. To wszechstronne urządzenia, które jesteśmy w stanie dopasować do potrzeb praktycznie każdego biznesu.
No dobrze, znamy już podstawowe zastosowania połączone z branżami. Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę?
Kioski mają bardzo wiele do zaoferowania. Są to urządzenia, które możemy dostosować pod indywidualne potrzeby. To, co mogę doradzić wszystkim, którzy rozważają ten zakup - nie zastanawiajcie się sami, zapraszamy wszystkich do kontaktu. Umówmy się na bezpłatną prezentację naszego sprzętu, porozmawiajmy o konkretnych potrzebach i pomyślmy co możemy zrobić, żeby ten zakup, ta inwestycja, zwróciła się najszybciej jak to możliwe. To o czym nie można przy tym zapomnieć to jakość sprzętu. Kiosk ma za zadanie służyć wiele lat, prawda? Nie ma więc sensu szukać najtańszych rozwiązań, tylko najlepszych.
To ostatnie pytanie - czy warto?
Mamy za sobą naprawdę ciężki rok i to nie tylko biznesowo. Jednak na pewno warto skupić się na tym, co przed nami. Automatyzacja procesów to trend, który nabiera na sile, a kiosk jest na to idealną odpowiedzią.
Czy warto? Zdecydowanie tak.
Więcej informacji o kioskach znajdziecie na www.posiflex.com.pl