Połączenie zrównoważonego rozwoju i jakości: nowe produkty higieniczne w naturalnym kolorze
Jakość ma nowy kolor. Tork, marka Essity, wprowadza do sprzedaży miękkie, wydajne ręczniki do rąk i papier toaletowy wykonane w 100 proc. z włókien pochodzących z recyklingu.Są dowodem na to, że jakość i zrównoważony rozwój nie muszą się wykluczać. Produkty Tork w naturalnym kolorze zapewniają gościom wspaniałe wrażenia w łazienkach, jednocześnie ułatwiając menedżerom zrównoważone zarządzanie higieną.
Każdy miał zapewne okazję korzystać z brązowych ręczników papierowych lub papieru toaletowego. Były szeroko dostępne, ale nie zdobyły uznania użytkowników - niezbyt chłonne, szorstkie dla skóry sprawiały wrażenie produktów o niskiej jakości. Przyszedł czas na zmiany. Marka Tork, lider innowacji udowadnia, że zrównoważony rozwój i jakość mogą iść w parze. Tak powstała linia produktów Tork w naturalnym kolorze - przyjemne w dotyku i wydajne ręczniki do rąk oraz papier toaletowy wykonane w 100 proc. z włókien pochodzących z recyklingu to kolejny krok w stronę gospodarki o obiegu zamkniętym.
Miękkie i zrównoważone produkty do łazienek. Tork od wielu lat wykorzystuje w produkcji wysokiej jakości przetworzone materiały. Jednak jak podkreśla Tomas Gandemo, Global Brand Innovation Manager marki: - Włókna pochodzące z recyklingu - te jaśniejsze i o lepszych właściwościach, np. papier biurowy i gazety - stały się zasobem deficytowym. Coraz więcej osób pracuje w domu, firmy zużywają mniej papieru. W efekcie podaż papieru makulaturowego jest mniejsza. Dlatego musieliśmy znaleźć alternatywne rozwiązanie.
Marka wykorzystała moment globalnego rozwoju handlu elektronicznego, przez który wzrosła liczba zużywanych pudeł kartonowych. I tak opakowania z recyklingu stały się jednym ze źródeł alternatywnych włókien w produkcji Tork, co umożliwiło stworzenie produktów w naturalnym kolorze. Charakteryzują się one tą samą miękkością i jakością, co podobne produkty w jakości Tork Advanced.
- Klienci nie muszą już wybierać między zrównoważonym rozwojem a wydajnością. Rodzina produktów Tork w naturalnym kolorze to doskonały wybór dla tych, którzy angażują się w ochronę środowiska, nie rezygnując jednak z wysokiej jakości - mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager, Tork.
Przeznaczone do łazienek produkty Tork w kolorze naturalnym są kompatybilne z Tork PaperCircle - pierwszą na świecie usługą recyklingu ręczników papierowych. Z tego innowacyjnego rozwiązania korzystają przedsiębiorstwa, które chcą tworzyć gospodarkę o obiegu zamkniętym. Zbieranie i przetworzenie zużytych ręczników papierowych w nowe produkty pozwala zamienić odpady w zasoby. Tork PaperCircle pomaga firmom osiągnąć cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, zmniejszyć ilość odpadów nawet o 20 proc. i ograniczyć emisję dwutlenku węgla o co najmniej 40 proc.
Pracownicy biurowi i goście restauracji doceniają zrównoważone produkty. Nowe ręczniki do rąk i papier toaletowy to łatwy sposób, aby pokazać pracownikom, gościom i odwiedzającym, że zrównoważony rozwój jest priorytetem dla firmy, która przyjmuje cyrkularny model biznesowy. W badaniu 83 proc. pracowników biur i gości restauracji przyznaje, że oferowanie ręczników papierowych w naturalnym kolorze, wykonanych w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu, to dobry sposób na okazanie zaangażowania firmy w ochronę środowiska. 87 proc. podoba się pomysł recyklingu produktów jednorazowego użytku (np. kartonów) w celu produkcji ręczników papierowych. 85 proc. pracowników biurowych będzie używać papieru toaletowego w naturalnym kolorze tylko wówczas, gdy utrzyma jakość dotychczas stosowanego produktu.
Nowy asortyment Tork stanowią rozwiązania w 100 proc. wykonane z włókien pochodzących z recyklingu. 30-50 proc. pochodzi ze zużytych kartonów z tektury falistej. Natomiast pozostała część z innych odzyskanych włókien, takich jak papier biurowy. Wszystkie produkty posiadają certyfikaty FSC i EU Ecolabel. Tomas Gandemo podkreśla, że w nadchodzących latach na rynek zostanie wprowadzonych więcej wysokiej jakości produktów w naturalnych kolorach.